Na czym polega audyt prawny studia?

Sam proces audytu zależy od struktury studia (m.in. jego wielkości czyli ilości osób współpracujących/zatrudnionych), od tego jakie dokumenty zostały wdrożone w studiu i jaka jest ich realna jakość, jakie usługi są świadczone w studiu, czy tylko tatuaż czy również usługa piercingu czy laserowego usuwania tatuażu.  Istotny jest również budżetu który planujemy / możemy przeznaczyć na takie działania.

Na początku polecam zapoznanie się z bezpłatnym ebookiem, który można pobrać tutaj : bezpłatny eBook o prawie w studiu tatuażu.

Zapis na ebooka należy potwierdzić, e-mail lubi wylądować w spamie, wystarczy wpisać : kontakt@prawotuszu.pl, a system poczty pomoże nam go odnaleźć. W e-booku opisałam kilka obszarów prawnych, na które warto zwrócić uwagę prowadząc swoje studio tatuażu.

Sam audyt prawny ma na celu wskazanie tego co należy poprawić i jakie konsekwencje mogą się pojawić w przypadku braku poprawy danych obszarów. Znając te obszary decydujesz w jakim zakresie chcesz wprowadzić zmiany.

Ta usługa jest dla Ciebie, jeśli:

Jesteś niepewny / niepewna sytuacji prawnej w swoim studiu i jakości wdrożonych dokumentów i potrzebujesz zmiany

Nie chcesz ponosić konsekwencji w przypadku ewentualnej kontroli, która wykryłaby nieprawidłowości

Wiesz, że z „zewnątrz” sytuacja wygląda nie najgorzej, ale jesteś zmęczony / zmęczona niedociągnięciami

Potrzebujesz pomocy specjalisty, który zna i rozumie Twoją branżę przez co może skutecznie i kompleksowo Ci pomóc

Zależy Ci na budowaniu profesjonalnego wizerunku studia

Cenisz swój czas i pieniądze, które zarabiasz w swojej najwyższej stawce godzinowej (czyli wykonując swoją profesje)

Jesteś świadomy/świadoma swoich talentów. Tematy ważne, na których się nie znasz i których nie chcesz kompleksowo zgłębiać, zlecasz specjalistom żeby móc szybko wdrożyć rozwiązanie

Chcesz działać bezpiecznie i legalnie

Nie znalazłeś/znalazłaś rozwiązania swojego problemu w Internecie albo rezultaty wykluczają się, a taki stan rzeczy nie jest dla Ciebie satysfakcjonujący

Ta usługa nie jest dla Ciebie, jeśli:

Wiesz, że struktura w Twoim studiu nie istnieje, a wdrożone dokumenty są żadnej jakości – skopiowałeś/skopiowałaś je od konkurencji i "jakoś to leci"

 Prowadzisz studio nie będąc do tego przygotowanym finansowo ani prawnie, ale Ci to nie przeszkadza

 Swoje problemy lubisz rozwiązywać samodzielnie, nawet jeśli musisz na to poświecić wiele godzin a efekt poświęconej pracy nie jest pewien

 Jeszcze nie doceniasz wartości profesjonalnej wiedzy, wystarczą Ci odpowiedzi przypadkowych osób uzyskane pod postem na Facebooku albo forum, którym „coś” się wydaje chociaż nie mają odpowiedniego wykształcenia ani kompetencji by być autorytetem w danej dziedzinie

 Lubisz niepewność albo świadomie godzisz się z ryzykiem, ponieważ uważasz, że jest mało prawdopodobne i „jakoś to będzie”

Jak wygląda współpraca?

Wybierasz jakim audytem prawnym jesteś zainteresowany/zainteresowana (do wyboru masz Szybki audyt albo Pełen audyt).

Opisujesz swoje wątpliwości prawne związane z prowadzeniem studia i wysyłasz e-mail na adres: kontakt@prawotuszu.pl

Ustalamy dogodny termin przeprowadzenia Audytu.

Potwierdzeniem rezerwacji terminu Audytu jest opłacenie przez Klienta wystawionej wcześniej FV.

Przed Audytem przygotowuję się do odpowiedzi na zadane wcześniej pytania, a po odpowiedzeniu na nie przeprowadzam Cię przez mój autorski program elementów, na które warto zwrócić uwagę prowadząc swoje studio (wszystkie audyty prawne są przeprowadzane osobiście przez r. pr. Anię Skuzę)

Każdy audyt rozpoczyna się od rozmowy telefonicznej, w przypadku Szybkiego audytu rozmowa trwa dłużej, po niej otrzymujesz krótkie pisemne podsumowanie naszej rozmowy i checklistę rzeczy, które należy wdrożyć w studiu.

W przypadku Pełnego audytu rozmowa jest dopiero początkiem naszych działań, po niej dostajesz listę dokumentów, które powinny zostać przez Ciebie skompletowane i wysłane na adres kancelarii celem poddania ich dokładnej analizie.

Ile to kosztuje?

Audyt prawny studia jest dostępny w dwóch opcjach, w zależności od tego jakim budżetem dysponujesz i jak wiele jesteś w stanie/ możesz zrobić samodzielnie.

Szybki audyt prawny

Jedną z opcji audytu są konsultacje telefoniczne / online  trwające do 90 minut w cenie 729 zł brutto (zawiera podatek VAT w wysokości 23%); podczas których zadaję pytania o konkretne dokumenty w studiu od regulaminu, kart klienta przez RODO po procedury sanitarne, wpis do BDO, świadczone w studiu usługi, strukturę zatrudnienia, obroty studia itd.

Ten etap pozwala wstępnie określić co będzie do zrobienia, w większości małych studiów nie ma potrzeby sprawdzania wszystkich dokumentów (ponieważ ich po prostu nie ma albo są skopiowane – więc nie ma co sprawdzać). Na podstawie rozmowy przedstawiam ofertę na podjęcie konkretnych działań prawnych i dokumentacje którą należy wdrożyć żeby zabezpieczyć interesy studia.

Pełen audyt

W większych studiach o rozbudowanej strukturze najczęściej warto przeprowadzić przynajmniej częściowy audyt prawny, czyli sprawdzenie  m.in. umowy najmu, regulaminu, dokumentacji wewnętrznej z klientem, legalności innych wykonywanych usług np. lasera, wdrożenia RODO, podstawowych kwestii podatkowych, BDO, procedur sanitarnych, umów zawartych z pracownikami/współpracownikami, posiadane OC i OWU (ogólne warunki ubezpieczenia) pod kątem realnej ochrony. W takim przypadku po konsultacjach telefonicznych / online tworze listę dokumentów, które należy przygotować do audytu.

Koszt tego etapu zależy od tego ile dokumentów będzie do sprawdzenia, jak sprawna będzie komunikacja pomiędzy studiem a kancelarią - a w konsekwencji od tego ile czasu kancelarii zajmie przeprowadzenie tego procesu. Audyt jest rozliczany według stawki godzinowej i należy być przygotowanym na minimum dziesięć godzin pracy kancelarii.

Po audycie dostajesz kilkadziesiąt stron analizy prawnej dokumentów w twoim studiu, wraz z zaleceniami. Po zapoznaniu się z wynikiem audytu umawiamy się na kolejną rozmowę podczas, której odpowiadam na Twoje pytania i ustalmy zakres planu naprawczego. Po tej rozmowie dostajesz ofertę na ustalony podczas rozmowy zakres prac, a po jej zaakceptowaniu wdrażamy rozwiązania.

W tym miejscu chciałam kolejny raz podkreślić, że Pełen audyt jest dla większych studiów, które mają dużo dokumentów i jednocześnie uważają, że przynajmniej część z nich jest „jakościowa”. To usługa dla wymagających, którzy nie tylko chcą działać legalnie, ale również dokładnie wiedzieć na czym polegały ich błędy czy niedociągnięcia – po to żeby ich nie powtarzać w przyszłości.

W przypadku Pełnego audytu umawiasz się na konsultacje do 60 minut w cenie 389 zł brutto (zawiera podatek VAT w wysokości 23%), w trakcie których omawiamy Twoje potrzeby związane z otwarciem studia. Po konsultacjach kancelaria przygotowuje dla Ciebie indywidualną ofertę, w przypadku jej zaakceptowania, cena pierwszych konsultacji zostanie odliczona od ceny Pełnego audytu.

Co składa się na cenę?

Podatki: VAT w wysokości 23%, podatek dochodowy w wysokości 19%, składka zdrowotna uzależniona od dochodu w wysokości 4,9%, koszty stałe jak ZUS, dostęp do dedykowanego oprogramowania, bieżące szkolenia, koszty podwykonawców, obsługi księgowej itd.

Łącznie same zobowiązania podatkowe to prawie 50 % ceny, a do tego należy doliczyć koszty stałe, których procent jest trudny do określenia ponieważ będzie różny w zależności od dochodu na który „się rozłoży”.